woensdag 20 maart 2013

Joop Zoetemelk Classic 16 maart 2013


Er zijn inmiddels al wat crocussen die zich bloeiend boven de grond wagen. Echter word deze actie vandaag bruut afgestraft door windkracht 5. Een voorjaar is het nog niet, maar 'La Prima Donna' is op zondag en dus word er op zaterdag de Joop Zoetemelk Classic gereden.
Kou en trainingsachterstand doen me besluiten de 100 km te kiezen ipv de 150 km. De weersvoorspelling gaf in de middag regen aan dus dat motiveerde nog minder de lange afstand te doen. Deze zat er overigens naast, het bleef ook in de middag droog.
Eerste kilometers was het wat druk, maar al snel ging het over bredere boerenwegen en was het ruim baan. Voor de wind een eitje, tegen zwaar afzien. Dat is rijden in de polder.
De versnaperingen bij de stop liet ik links liggen, in de wind op de kou gaan staan trok niet echt. De pijl sloeg ik ook over en ik miste uiteindelijk 8 kilometer. Niet dat ik dat erg vond overigens.
De route bleef rustig, mede omdat de organisatie de route vrijwel geheel gescheiden was van de andere afstanden. Tegenwind restte mij nog tot aan de finish.
Koud maar voldaan ging het over de bult en finish.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten