zondag 20 mei 2012

La Fleche de Wallonie 19 mei 2012

Dit jaar, na een jaar afwezigheid, een nieuwe organisatie van deze mooie klassieker. Twee jaar geleden had ik de korste afstand gereden, er is nu zelfs nog een kortere variant. Dat doet de 165 km die ik wilde rijden dus in waarde stijgen dacht ik :-)
De echte kleppers rijden de 217 km, maar aangezien ik niet in de overuren wil komen en te langzaam fiets om dat niet te doen, startte ik voor de Petite Flèche.
De start bleek verplaatst naar de andere zijde van de stad Spa. Dat betekend dat de eerste klim, de Maquisard, nog sneller komt, na een 500 meter. Een beetje normaal opwarmen was er niet bij. Oude lichaam heeft dat blijkbaar wel nodig want in de afdaling van deze klim voelde ik al wat kramp in de benen.
Daarna komt la Redoute, na deze kenua was het vaatje al aardig leeg. Maar goed wie blijft trappen komt wel weer thuis. Bij de diverse stops voldoende rust genomen en de calorien weer aangevult met luikse -en stroopwafels.
Voor de laaste stop richting Stavelot de afgrond van 15% in en dan beneden direct de bocht om voor de klim van de kanibaal. Pang hoorde ik, dacht eerst dat er geschoten werd, immers is het Belgie. Maar 10 meter voor me plofte iemand zijn band. Goed die kan dus wat gaan herstellen, dat was er voor mijn lichaam niet bij. Harken naar boven tot het standbeeld en dan nog eenzelfde stuk iets minder stijl.
De klim loopt door en daarna is het dalen. Deze afdaling deed ene Cancallara besluiten, na val van een grote groep renners, een touretappe te neutraliseren, maar nu was het droog en rustig, dus het afdalen was goed te doen.
Uiteindelijk kom je na alle klimmen dan toch weer boven op la Rosier en dan rest er de mooie afdaling naar Spa. Miste, beetje bewust, de laatste pijl. Positief gevolg dat ik de mooie afdaling af kon maken, maar negatief dat je dan door de stad moet om bij de finish te komen. Gelukkig is Spa wel druk, maar niet erg groot :-)
Benen helemaal stuk, maar voldaan keerde ik terug naar het hotel.
De temperatuur was prima en de voorspelde regen bleef gelukkig uit. 

170km @ 6:18

1 opmerking:

  1. Beste Koos,

    Een reactie n.a.v. de onderstaande online post. Wij (www.redrumbureau.com) hebben hierover een vraag aan je. Zou je mij je contactgegevens evt willen toemailen?

    Alvast hartelijk dank voor je reactie!

    MvG,

    Karlijn
    (milderkarlijn@gmail.com)


    Duinfietspad tussen Kijkduin en Hoek van Holland

    Berichtdoor kippie » do 14 april 2011 20:51
    Hoi,

    Er komt een fietsroute bij dankzij de kustversterking tussen Hoek van Holland en Kijkduin. Ik zie er wel een leuk tijdrit rondje in ....

    http://www.kustvisie.nl/gebiedsontwikkeling/duinfietspad.html

    Koos
    http://wielerbelevenissen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen