zondag 15 april 2012

Tour Haute de Veluwe 14 april 2012

Tour Haute de Veluwe, welke in 2010 zijn intrede had gedaan omdat ik de Amstel Goldrace te massaal vond, stond ook dit jaar weer op de kalender. Weg van het drukke Valkenburg, alwaar veel van de Corpulentia fietsmaten voor het eerst kennis gingen maken met de limburgse heuvels, parkeerde ik mijn auto op ca 200 meter van de startplaats te Bennekom. Zonnetje kwam al door, maar met 7 graden was het nog niet echt warm. Starten en fietsen dan maar. Een CTWT'er wachtte bij de start op enkele fietsmaten. Ik maakte kennis met Niels. Toen zijn fietsmaten niet kwamen vertrokken we samen.
Hangende achter een groepje uit Ede melde Niels dat hij het tempo wat wilde opschroeven en zo geschiedde. Met twee verder over het smalle bospad, alwaar we lekker door konden rijden. Een derde man sloot zich aan, Deze in een Glashart tenue gehulde renner, deed de naam van zijn sponsor, welke snel glasvezel via internet aanlegt, eer aan.
Kop over kop ging het richting Kootwijk. Een vierde renner werd opgepikt. Op de klim bij Radio Kootwijk verloren we deze renner weer en we gingen richting Hoenderloo.
Glooiende weg, dat ligt me wel, dus vlot ging het naar de stop. Aldaar nam de Glashart renner pauze en we reden verder.
Naar Loenen, Eerbeek en Laag Soeren, waar de Lange Juffer op ons wachtte. Blijkbaar was het gevoel in mijn benen niet op mijn gezicht af te lezen, merkte ik aan de reaktie van mijn fietsmaat, maar de puf was er goed uit. Na de top weer afdalen en vanuit Rheden de Zijpenberg weer op. Op het punt waar ik vorig jaar parkeerde was het nu ook zwaar, maar kon wel doorgaan. Na de Emmapyramide nog 50 km naar de streep met nog de klimmetjes op de stuwwallen van de Rijn voor de boeg. Blijven trappen dus. Na de Hemelberg ging Niels richting huis en ging ik alleen verder. Italiaanseweg en nog wat andere heuveltjes bracht de verzuring in mijn benen tot nieuwe hoogtepunten.
Laatste vijf kilometer kon ik nog aanhaken en bracht de finish de verlossing.

Bijna 800 deelnemers deden er mee. Bier en regen vloeide er niet, zoals in Limburg, maar het was wederom een geslaagde editie van Tour Haute de Veluwe

De route

151 km @ 4:38

Geen opmerkingen:

Een reactie posten