zondag 1 april 2012

Bergtocht Ochten 31 maart 2012

Het werd tijd om de de eerste heuvels van 2012 te bedwingen. De primeur ging naar de Bertocht vanuit Ochten.
Ochten, normaal gesproken alleen in het nieuws als de dijk dreigt door te breken, lag er de frisse morgen stil bij. De Waal stroomde op een afstand van minimaal 100 meter er was dus niets om zorgen over te maken.
Ingeschreven en vertrokken. Samen met CTWT forumist PrinceHeerlijk gestart en na een uurtje samen gereden te hebben ben ik aangehaakt bij een groepje wat voorbij kwam. Die was is echter al snel kwijt. Daarna alleen doorgereden. Het bordje 'slecht wegdek' was reden voor de Continental achterband om de geest te geven. Lek dus, sneetje in de achterband was de stille getuige, veroorzaker was spoorloos. Dertig meter achter me stopte ook nog iemand met hetzelfde probleem......
Bandje vervangen en weer verder. Verder de Posbank over. In Dieren had een grapjas wat pijlen omgezet. Na wat rondzwervingen de route teruggevonden. Daar haakte ik aan bij een drietal uit Volendam. De ene was net zo onverstaanbaar als Anny Schilder en heeft wellicht dezelfde achternaam. Met vier verder gereden. Terug via de Posbank weer naar het westen. Tempo wat de mannen hadden kon ik net aan volgen, maar aan de reakties bij de stop proefde ik dat dit wederzijds was. Zij gingen nog 50 km verder als ik, dus daar namen we afscheid. Nog gevraagt of men een pomp had, achterbandje was niet echt op druk, maar die was niet beschikbaar bij de patatzaak alwaar de stop was.
Alleen verder door de Gelderse vallei alwaar de noorden wind meestal van de zij of achterkant kwam. Nog even de Grebbeberg op rijden en vervolgens de Rijn over via Kesteren terug naar Ochten. De door de sponsor opgestelde finishboog op het grasveld sierde de verder troosteloze aankomst.
Dus maar gelijk terug naar de auto.
Eerste kennismaking met de heuvels was zwaar, maar aangenaam. Voor het gevoel liepen de heuveltjes lekker.

134 km @ 4:14


1 opmerking:

  1. Heenweg - Terugweg

    Fietsend door het land,
    fietsend met een doel.
    Ik fiets
    door het land met wind mee.

    Fietsen door het land,
    fietsen met tegenwind op een veldweg.
    Een mooie dag achter de rug,
    dacht ik tijdens de terugweg.

    Nathan Schorer

    BeantwoordenVerwijderen